IBK Vänersborg P13
Julspelet
8 dec
Supporterkortet - info
24 nov
Mössor och halsdukar!
16 nov
20 nov, 22:34 0 kommentarer
Klubben väljer att även i år sälja bingolotter till uppesittarkvällen som till stor del skall täcka det intäktsbortfall som föreningen har i samband med att vi inte kan eller vill vara delaktiga i uppdraget vid Campingen för Cross-VM under sommar/semesterperioden.
Dessa intäkter går till hela föreningen
I år innebär detta:
På nästa onsdags träning ( 20 november) kommer det finnas lotter att hämta. Vi ser helst att någon målsman kommer med in i gymnasiehallen före eller efter träning och tar hand om Bingolotterna då det är stora värden i dem. Kan man inte på onsdag så tar vi med lotter till helgens match och kommande träningar
Väljer man att inte sälja lotter utan köpa sig fri för 380kr så meddelar man Lars-Erik ( 070-696 65 87 ) eller Nicklas ( 0736237647 ) detta.
Inbetalning av lotter eller avgiften görs till lagkassan swichkonto som är 1235115795. Märk inbetalningen med ert barns namn.
mvh Nicklas och Lars-Erik
13 okt, 16:06 4 kommentarer
Här kommer en sammanfattning om vad vi gick igenom på föräldramötet onsdagen 10/10:
Vi berättade om vad vi har för träningsupplägg och att vi fokuserar på några övningar nu i början av säsongen som kommer bli laget matchuppvärmning. Detta för att killarna skall känna sig bekväma med dessa övningar och sköta sin matchuppvärmning själva inför matcher.
Vi ledare berättade om att vi kommer att hålla dörren låst in till gymnasiehallen före och under våra träningar då det har varit en hel del stölder och det hänger ibland ungdomar utanför som vill komma in, vilket de inte skall. Har man cykel, kickbike mm till träningar så får man mer än gärna ta med dem in i hallen.
Vi kom även överens om att vi ledare skall ha en värdeväska där barnen får lägga sina värdesaker i som vi tar med in i hallen ifrån omklädningsrummet.
Vill man som förälder eller annan intresserad komma in och titta på träningen och är lite sen så kan man höra av sig i Messenger gruppen eller ringa till Lars-Erik eller Nicklas så kommer någon och öppnar.
Vi informerade av vikten om att svara på kallelser. Svara i god tid om man kommer eller inte. Detta underlättar för oss som ledare så vi kan planerar träningen efter hur många vi blir.
Får man sent förhinder och svarstiden på kallelsen gått ut är det viktigt att man hör av sig till oss ledare via sms eller telefonsamtal. Så slipper vi ledare stå och vänta i onödan på spelaren.
Vi har två stycken sargvaktsuppdrag kvar i år (ligger inlagda i vår kalender på svenska lag).
Vid ett sargvakstuppdrag behövs 4 vuxna som hjälper till i entré och kiosk och så många spelare som möjligt för att vara sargvakt. Detta brukar spelarna tycka är väldigt kul, så se till att de kommer och är med så blir de både lättare och roligare för samtliga. Vi kommer att skicka kallelse till spelare och föräldrar när de närmar sig.
Nytt för i år är att varje lag i föreningen behöver utse två representanter som kommer ingå i en kommitté i föreningen. P13 behöver i år utse två stycken representanter i arrangemangskommittén.
Detta uppdrag går i stora drag ut på att hjälpa förening att planera eller utföra sina stora arrangemang, så som A-lagsmatcher, Redstarbollen, julspelen mm.
I år har Theodors mamma Jenny och Axels mamma Sofia tagit på sig detta ansvar. Vilket vi tackar väldigt ödmjukt för.
Vi pratade också om att vi har en Messenger grupp som vi behöver se till att alla föräldrar är med i. Skulle man inte vara med i denna så skriv här nere i kommentarerna så ser vi till att bjuda in er i denna. Här kan kommunikation ske om man skulle behöva byta pass i kiosk eller sekretariat på våra hemmamatcher. Eller om man vill dela med sig om något annat som rör laget. T ex en film från någon bortamatch eller dylikt för de som inte kan åka med just den gången.
Hemmamatcher
Under våra hemmamatcher kommer vi behöva två personer i sekretariatet och två personer som har hand om kiosken.
Till nästa säsong kommer det vara krav på att samtliga matcher ha en Domarvärd samt en Publikvärd på plats. Denna person kan och kommer vara samma person och kallas då Matchvärd. Uppdraget för matchvärden är egentligen att se till att domarna (som brukar vara i yngre tonåren när vi spelar) och spelarna får döma och spela i lugn och ro utan att någon i publiken eller någon ledare beter sig dåligt emot dem.
Detta kommer fördelas ut så rättvist de bara går genom ett schema som kommer ut nu i veckan.
Skulle man inte kunna just den dagen man har blivit tilldelat så får man byta med någon annan.
All försäljning i kiosken går till P13 lagkassa.
Vi pratade också om att vi behöver en kioskansvarig som har hand om av varorna och inköp av basutbud i kiosken.
Detta uppdrag tog Charlies mamma Malin Wallin på sig, vilket vi också såklart tackar oerhört mycket för.
Vi ledare berättade också att vi tycker de är jättebra fart och tempo på träningarna och de funkar väldigt bra än så länge. Vi kommer jobba extremt hårt för att alla skall trivas så bra de bara går.
Vi har även en gemensam filosofi om att de kommer vara noll tolerans med att bete sig dåligt mot sina lagkamrater. Ser vi något sådant på plan eller utanför plan så kommer vi ta det direkt med inblandade.
Vi ledare tror att de kommer bli en riktig rolig säsong och att vi som lag kommer ha de superkul.
En sista påminnelse vi skulle vilja skicka med er är att försök dela på de uppdrag som finns för oss föräldrar i P13 så att det inte blir samma personer som ställer upp hela tiden.
IBK Vänersborg är en helt ideell förening där ingen av vår styrelse/spelare/ledare får betalt så vi alla får försöka bidra med det vi kan för att killarna får en så rolig innebandy karriär som möjligt.
20 aug, 07:51 0 kommentarer
Hej och välkomna till nystart för innebandyn, pojkar födda 2013.
Hoppas ni alla har haft en härlig sommar och är sugna på att lira innebandy igen.
Vi sätter igång vecka 35 och vår träningstider framåt kommer att vara:
Måndag 18.00 - 19.30
Onsdag 18.00 - 19.30
Träningarna kommer att vara i Gymnasiehallen.
Vi ser till att vara ombytta och klara 18.00 för uppvärmning. När vädret tillåter kommer vi att värma upp utomhus, så ta med utomhusskor att värma upp i.
En del av er är aktiva i andra sporter som kanske krockar med de innebandyträningar som sätter igång, vilket såklart är helt förståeligt.
Lite längre fram kommer vi kalla in till en föräldramöte där vi kan prata ihop oss om säsongen som kommer.
Vi ses nästa vecka!
Lars-Erik och Nicklas
17 apr, 21:25 0 kommentarer
Hej
Spelare och föräldrar.
Onsdag vecka 17, 24 April blir sista träningen denna vårsäsong.
Ungdomsavslutning.
Det är ungdomsavslutning i Idrottshuset den 4 maj med medaljutdelning, vi kommer skicka ut en separat kallelse till avslutningen.
Häls ledarna P13
15 feb, 19:28 0 kommentarer
Hej Spelare och föräldrar i P13 laget
Vi kommer att köra gemensamma träningar med P14 under sportlovet eftersom många är bortresta och inte kan närvara på träningarna.
Ni kommer att bli kallade till Träningar Tisdag 20 Febr. samling 1730 i A-hallen idrottshuset och Torsdag 22 Febr. samling 17:30 i fyrkanten Vargön .
Vi kommer inte att erbjuda träning på Måndag och Onsdag under vecka 8.
Ha nu ett trevligt sportlov allihopa och ni som åker skidor ta det försiktigt så att vi kan se er på träning igen under vecka 9
Häls Ledarna P13
Lör 14/12
11:30-13:30 |
Match mot Vara IBK P 2013 Svart
Idrottshuset, Vänersborg |
Mån 16/12
18:00-19:30 |
Träning
Gymnasiehallen, Vänersborg |
Ons 18/12
17:00-22:00 |
Julspel
Idrottshuset Vänersborg |
Mån 23/12
18:00-19:30 |
Träning
Gymnasiehallen, Vänersborg |
Mån 30/12
18:00-19:30 |
Träning
Gymnasiehallen, Vänersborg |
Ons 1/1
18:00-19:30 |
Träning
Gymnasiehallen, Vänersborg |
Mån 6/1
18:00-19:30 |
Träning
Gymnasiehallen, Vänersborg |
Ons 8/1
18:00-19:30 |
Träning
Gymnasiehallen, Vänersborg |
Lör 11/1
13:00-15:00 |
Match mot Tibro IBK P12/13 blå
Baggebohallen, Tibro |
Mån 13/1
18:00-19:30 |
Träning
Gymnasiehallen, Vänersborg |