
Förlust i DM-semifinalen
Igår, 10:30
Utbildningar i HLR för barn och vuxen
6 okt
Dalbobron stängd - Mellis?
30 sep
15 okt, 23:33 0 kommentarer
Tack för deltagandet på föräldramötet igår! Här kommer en sammanfattning av vad vi gick igenom.
Sammanslagningen med P12
Som vi informerat om tidigare har vi valt att slå oss samman med P12. Anledningen är att båda lagen har för små trupper för att kunna ha bra träningar var för sig. Lagen (P11 & P12) kommer fortsätta spela matcher var för sig, men med tanke på att våra trupper är rätt små så kommer vi behöva låna spelare mellan lagen. Vi kollar av med samtliga spelare om de vill och har möjlighet att spela i båda lagen. Respektive lag ansvarar för sina egna matcher och de uppdrag vi får från föreningen.
Vi är numer så här många:
Matcher
Vi vill försöka vara minst 1 målvakt + 13 utespelare vid match. Då ger vi laget chans att göra en bra match. Det innebär alltså att vi kommer behöva låna från P12 och tvärtom.
Resor till bortamatch
Alla spelare får eget matchställ och tvättar det själv. Stället fungerar till matcher för både P11 och P12.
Vi har ambitionen att åka på cup under slutet av säsongen.
Uppdrag runt laget
Andreas Skoogh har anslutit som lagledare och ansvarar för administration runt laget. Han är också lagkassör. Stort tack för det!
Våra huvudsakliga uppdrag är:
Andreas har skapat ett schema för alla uppdrag. De sista justeringarna görs inom kort och då kommer det läggas här på lagsidan. Det kommer också komma kallelser. Du som förälder ansvarar för att vara på plats på dina pass och att vid behov byta med någon annan. Alla föräldrars kontaktuppgifter finns i appen.
Kiosklådan kommer det komma mer info om.
Bingolotter – Vi kommer likt förra året sälja Bingolotter till uppsittarkvällen. Varje spelare säljer minst 10 lotter. Intäkten går till föreningen. Säljer vi mer än 10 lotter går intäkten till laget. Mer info kommer.
Utöver dessa uppdrag har vi också representanter i domar- och ungdomskommittén. Elisabeth och Daniel Nejdmo samt Maria Ericsson Graziani finns med i domarkommittén tillsammans med representanter får några andra lag. Det innebär att bemanna samtliga (!) IBK:s ungdomsmatcher med domare. Sofi Andersson finns med i ungdomskommittén. Stort tack för ert bidrag där!
Marknadskommittén
Föreningen är i behov att fylla på med folk i marknadskommittén. Har du möjlighet att bidra i arbetet är det bara att hojta till!
Kommunikation
Vi samlar allt gällande laget i Svenska lag-appen
Vi har även en Messenger-grupp för oss föräldrar. Där kan vi hålla snabb kommunikation om t ex hjälp med att byta pass med varandra.
Slutligen
För att få allt att fungera kring laget och ge våra grabbar möjligheten att hålla på med innebandy behöver vi hjälpas åt. Vi är 26 föräldrar som gör det möjligt och där vi alla har lika mycket ansvar. Vi ska hellre räcka ut en hjälpande hand till vandra, än tänka att "någon annan kanske fixar". Det handlar inte om ”millimeter-rättvisa”, utan om att vi tillsammans gör det möjligt för våra killar att spela innebandy.
/ Andreas, Mathias, Erik, Fredrik & Joakim
8 okt, 07:29 2 kommentarer
Nu är det äntligen dags att dra igång en ny innebandysäsong! Vi hoppas att alla har haft en härlig sommar och känner sig laddade för att komma igång igen. Träningarna har ju redan rullat igång och ni ska ha fått en kallelse till ett föräldramöte, 14 /10 kl. 17:30.
Det är viktigt att man kommer på mötet så vi föräldrar kan prata ihop oss inför säsongen.
Kalendern är uppdaterad med de händelser vi vet om matcher, träningar, uppdrag mot föreningen mm och det kommer som vanligt komma kallelser inför varje händelse.
Inför säsongen bifogar vi här ett bemanningsschema för våra hemmamatcher samt de åtagande vi har mot föreningen. Kolla igenom detta och har ni frågor eller funderingar tar vi detta på föräldramötet. Vi har fortfarande tid att justera detta innan det är dags för första hemmamatchen. För att detta ska fungera är det viktigt att man som förälder tar ansvar för sitt pass. Kan man inte av någon anledning så byter man pass med någon annan. Och man meddelar vilket pass man bytt och med vem.
För att föreningens verksamhet ska fungera så har alla lag en del åtagande mot föreningen som ska lösas. För vår del handlar det om två A-lagsmatcher, Lussebandy och Julspelet. Det kommer att komma separata kallelser till detta som en liten kom ihåg för er.
/ Andreas Skoogh + tränarna
24 sep, 15:29 0 kommentarer
Hej alla spelare och föräldrar!
Vi vill informera om att vi slår ihop P11 och P12 till en gemensam träningsgrupp. Anledningen är att båda lagen har för små trupper för att kunna ha bra träningar var för sig. Vi har redan tränat tillsammans några veckor och det har fungerat väldigt bra – grupperna trivs ihop och träningarna har varit riktigt bra.
Träningstider
Dagarna kommer vara samma, men tiderna kommer förändras fr om v 42 när det nya golvet i A-hallen är färdigt. Exakta tider hittar ni som vanligt i appen.
Lagen
Lagen kommer fortsätta spela matcher var för sig, men vi kommer behöva låna spelare mellan lagen. Varje lag ansvarar för sina egna matcher och de uppdrag vi får från föreningen.
Ledare
Vid sammanslagningen är vi totalt sju ledare:
I P11 hjälper även Andreas Skoogh till som lagförälder. Han ansvarar för lagkassan och föräldrabemanning.
Det innebär att vi runt P11 har Erik och Andreas som nya. Stort tack för att ni ansluter!
Ni fortsätter ha kontakt med de ledare ni är vana vid. Vi planerar också ett föräldramöte inom några veckor.
Har ni frågor är ni alltid välkomna att höra av er!
Vi ser fram emot en rolig och utvecklande säsong tillsammans!
/Ledarna
20 sep, 10:31 0 kommentarer
Hej,
Denna vecka kommer det vara träning måndag, tisdag, torsdag. Vi fortsätter köra tillsammans med P12.
Allt kommer i appen som vanligt.
/ ledarna.
6 sep, 10:08 0 kommentarer
Kolla över och uppdatera era uppgifter i Svenska lag. Gäller både förälder och spelare. Vi inser att vi har flera spelare där vi inte har mobilnummer, vilket vi ibland behöver.
Se även till att er ungdom har tillgång till appen och ha koll på kallelser och info på egen hand. Du skapar tillgång till din ungdom via din ”Mina sidor”.
Vi vill gärna veta vilka som kommer fortsätta spela kommande säsong. Hör av er om ni vet att ni ska sluta, så kan vi ta bort er ur registret. Då slipper ni kallelser och medlemsfakturor.
Om du är osäker på om du ska fortsätta tycker vi att du ska komma och prova på några träningar. Så bestämmer du dig därefter.
/ tränarna
Sön 19/10
11:30-13:30 |
Match mot Skara IBK 2012
Vilanhallen, Skara |
Lör 8/11
16:45-18:45 |
Match mot Fagerhult Habo IBK Ungdom P12/3
Idrottshuset, Vänersborg |
Lör 15/11
14:15-16:15 |
Bemanning till A-lagsmatch
Idrottshuset Vänersborg |
Sön 16/11
11:45-13:45 |
Match mot Mullsjö AIS P11
Nyhemshallen - Mullsjö |
Lör 22/11
11:30-13:30 |
Match mot Tibro IBK P11
Idrottshuset, Vänersborg |
Sön 30/11
09:45-11:45 |
Match mot Vara IBK P2011/2012 Rosa
Vara IBK Arena |
Lör 6/12
10:00-12:00 |
Match mot IBK Lidköping P11 2
Idrottshuset, Vänersborg |
Fre 12/12
18:15-20:15 |
Bemanna Lussebandy
Idrottshuset Vänersborg |
Lör 13/12
11:00-13:00 |
Match mot IBK Alingsås P2011/12
Stadsskogshallen, Alingsås |
Tor 18/12
18:30-21:15 |
Bemanna Julspelet
Idrottshuset Vänersborg |